Per això, la Plataforma per la Llengua vol manifestar el següent:
- La Plataforma per la Llengua rebutja frontalment aquestes sentències que pretenen obligar la Generalitat de Catalunya a imposar també el castellà com a llengua vehicular en el sistema educatiu, la qual cosa comportaria l'acabament del programa d'immersió lingüística.
- L'entitat vol tornar a remarcar que en cap cas el Tribunal Suprem es pot pronunciar sobre normes de rang legal i estatutari, i no s'hauria d'extralimitar de l'objecte propi d'aquestes dues sentències (que responen a les denúncies presentades per dues famílies), ni intentar forçar, com fa de facto, un canvi de model lingüístic educatiu a Catalunya. Per tant, i a efectes legals, aquestes sentències, que s'afegeixen a les tres anteriors, haurien de tenir efecte directe només sobre els casos denunciats, i no anar més enllà.
- Aquestes sentencies se situen en la línea de les sentències emeses anteriorment, i no tenen com a fonament cap aspecte pedagògic ni lingüístic, sinó que obeeixen a interessos polítics. Aquest fet evidencia la poca credibilitat democràtica de l'Estat espanyol, on la independència judicial està per sota de països com Nigèria, l'Aràbia Saudita, Tailàndia o Bostwana.
- El procés educatiu necessita de complicitats i de pau social. Que la programació de les escoles sigui un element de judicialització permanent i de confrontació entre els diferents estaments de l'escola crea un clima d'inestabilitat que no afavoreix gens els aprenentatges i que perjudica notablement l'alumnat, que és la part més sensible en tot aquest procés, desautoritza la tasca del professorat i posa en dubte la qualitat del sistema.
- La immersió lingüística del sistema educatiu de Catalunya, un model reconegut a nivell internacional, ha garantit i ha possibilitat que les persones que no tenien el català com a llengua materna l'aprenguessin amb el mateix nivell de domini i perfecció que els que sí el parlaven com a llengua d'origen.
- Aquest degotall de sentències només té una lectura política, d'atac al model educatiu català, amb l'objectiu de qüestionar-lo i de construir un conflicte social inexistent a Catalunya.