Per la Plataforma per la Llengua País Valencià, les Jornades de Sociolingüística d'Alcoi constitueixen un referent i han estat una molt bona oportunitat per presentar el seu treball en aquest àmbit. Aquest és un eix d'actuació principal per a l'entitat. En aquestes jornades, la Plataforma per la Llengua País Valencià va explicar les seves iniciatives i algunes de les seves principals línies de treball pel que respecta al món socioeconòmic, així com els estudis, publicacions o campanyes que ha realitzat darrerament, com ara l'exposició sobre l'etiquetatge en les grans marques.
Les Jornades, que van comptar amb la intervenció d'una quinzena d'especialistes, han tingut lloc el passat dissabte 2 d'abril al campus de la Universitat Politècnica d'Alcoi, amb un programa complet i activitats extraordinàries centrades en l'any d'Enric Valor, i amb una assistència d'un centenar de persones.
Les Jornades de Sociolingüística d'Alcoi són un referent d'encontre per actualitzar la realitat de l'ús del valencià, amb l'organització de l'Acadèmia Valenciana de la Llengua, la Universitat Politècnica de València, l'Institut d'Estudis Catalans, l'Ajuntament d'Alcoi, el Centre Ovidi Montllor i la Coordinadora de l'Alcoià-Comtat pel Valencià.
L'edició d'enguany ha analitzat la presència del valencià en el teixit social i econòmic des de diversos àmbits (l'alimentació i distribució, les entitats financeres, les empreses d'oci, les societats esportives, etc), així com la implicació de la societat civil.
A les Jornades d'enguany hi han participat responsables de les Cambres de Comerç, empreses d'alimentació i distribució, societats esportives, bancs i caixes, els propis consumidors o entitats com el Tot Cat de Girona i la Plataforma per la Llengua.