El nom és Castelló de la Plana. Un nom propi per a un poble digne

Plataforma per la Llengua, com a entitat membre de Castelló per la Llengua, exigeix a l'Ajuntament de Castelló el manteniment de l'acord per a l'ús oficial del nom "Castelló de la Plana" i que no trenque el consens ja adquirit, com un acte de compromís cívic i fidelitat a la identitat local. L'ús del nom "Castelló de la Plana" és un reflex de la identitat històrica i lingüística valenciana de la ciutat, des de la seua fundació el 1251 pel rei Jaume I. El nom "Castellón" és conseqüència de la repressió i imposició. En eixe sentit, la recuperació oficial del nom "Castelló de la Plana" fou un acte de normalitat democràtica i cultural. L'oposició a aquest nom és reaccionària i rememora èpoques autoritàries, contràries a la memòria democràtica.

L'ONG del valencià ha redactat un manifest perquè la ciutadania s'hi pugui adherir i deixar ben clar que: "El nom és Castelló de la Plana. Un nom propi per a un poble digne".

Aquí pots llegir el manifest complet. I en el següent formulari t'hi pots adherir.

*Els camps són obligatoris

Signa el manifest!

RESPONSABLE: Les dades personals facilitades a través d'aquest formulari seran incorporades a la nostra base de dades i seran tractades de manera confidencial per la PLATAFORMA PER LA LLENGUA - COL·LECTIU L'ESBARZER.

FINALITATS: Posar-nos en contacte amb tu per informar-te sobre les activitats de la nostra entitat i d'altres formes de col·laboració amb nosaltres, basant-nos en l'interès legítim de PLATAFORMA PER LA LLENGUA, per comunicar-te informació sobre novetats, activitats, campanyes o actes organitzats per PLATAFORMA PER LA LLENGUA, i altres comunicacions que puguin resultar del teu interès.

DESTINATARIS: Les teves dades no seran comunicades a tercers, excepte per obligacions legals.

DRETS: Pots accedir, rectificar, suprimir i sol·licitar la portabilitat de les teves dades personals, així com oposar-te o sol·licitar-ne la limitació del tractament dirigint-te per escrit a l'adreça Carrer de Sant Honorat, 7, principal 1a, 08002 de Barcelona o a dades@plataforma-llengua.cat. També pots presentar una reclamació davant l'autoritat espanyola de control de protecció de dades (www.aepd.es).