Ajuda’ns a defensar i promoure el català!

Atenció i assessorament jurídic de queixes i discriminacions lingüístiques

A la Plataforma per la Llengua oferim des de l'any 2011 un servei d'atenció i suport legal i psicològic alhora que procurem defenses legals a les persones que tenen queixes per motius lingüístics sobre l'atenció rebuda en empreses o administracions. D'una banda, els oferim suport legal i psicològic, de l'altra, donem una resposta orientada a corregir la mala pràctica lingüística que es denunciï. En casos greus de discriminacions que detectem, oferim assessorament d'ofici encara que no se'ns hagi demanat.

Amb les respostes a les nostres accions hem aconseguit que es corregís el fet d'haver denegat la nacionalitat a un ciutadà d'origen brasiler pel fet de fer l'examen d'accés a la nacionalitat espanyola en català. També s'ha aconseguit l'absolució d'un ciutadà de Vilajuïga denunciat per la Guàrdia Civil per desobediència en haver-se negat a parlar en castellà, tal com li havia requerit il·legalment un agent. Amb l'atenció i gestió de les queixes s'ha aconseguit que la cadena de restaurants Viena incorpori el català als seus establiments del País Valencià, que els laboratoris Almirall incorporin el català al seu web així com que l'empresa Tiger editi els seus catàlegs en català.

Amb una aportació de 20 € ens ajudaràs a cobrir els costos d'atenció jurídica i psicològica especialitzades i de la gestió de les queixes lingüístiques rebudes telefònicament o a través del formulari web. Amb 5 aportacions diferents de 20 € podem formular unes al·legacions administratives, mentre que amb 10 aportacions diferents de 20 € podem pagar els costos d'un procurador als tribunals.

A més, cada any elaborem dos informes, un de les queixes rebudes i un altre de les discriminacions detectades, i el fem arribar al governs dels territoris implicats, al Síndic de Greuges i a diverses personalitats i institucions. Els informes, a més, han estat presentats al Parlament Europeu i al Consell d'Europa.

El teu donatiu serà de
Vols realitzar el donatiu com a...
Les teves dades
Dades de l'empresa

Política de privacitat

Les dades personals que ens faciliteu a través de l'enviament d'aquest formulari seran incorporades a la nostra base de dades i seran tractades de manera confidencial amb la finalitat de gestionar la vostra donació a PLATAFORMA PER LA LLENGUA i de respondre-hi en els termes i condicions que ens hagi indicat.

Així mateix, podrem comunicar-nos amb vós per via electrònica o telefònica, basant-nos en l'interès legítim de PLATAFORMA PER LA LLENGUA, per comunicar-vos informació sobre la vostra relació amb la nostra entitat, així com novetats, activitats, campanyes o actes organitzats per PLATAFORMA PER LA LLENGUA, i altres comunicacions que puguin resultar del vostre interès.

En cap cas cedirem les vostres dades personals a tercers sense el vostre consentiment previ.

El període de conservació de les dades serà el necessari per al manteniment de la relació i un màxim de 5 anys un cop finalitzada.

Així mateix, us informem que podrem fer tractaments de dades relatius a les consultes, queixes o reclamacions amb finalitats estadístiques. En aquest cas, les vostres dades personals seran dissociades o anonimitzades.

Durant la vostra relació amb l'entitat, i estrictament per a la gestió de les vostres dades personals, PLATAFORMA PER LA LLENGUA podrà emprar programari per desar-les als EUA. Aquesta transferència està emparada en l'ús de clàusules contractuals tipus amb els proveïdors pertinents.

Durant la tramitació de la vostra donació, i estrictament per a la gestió de les vostres dades personals, PLATAFORMA PER LA LLENGUA podrà emprar programari per desar-les als EUA. Aquesta transferència està emparada en l'escut de privacitat UE-EUA.

Des de PLATAFORMA PER LA LLENGUA, complim amb totes les garanties legals establertes per a protegir la privacitat de les vostres dades personals.

En qualsevol moment podreu exercir els vostres drets d'accés, rectificació, cancel·lació i oposició, així com, si escau, el dret de portabilitat i de limitació del tractament, recollits al RGPD (UE) 216/679, per correu electrònic a dades@plataforma-llengua.cat.

En qualsevol cas, podreu dirigir-vos a l'autoritat de protecció de dades (www.agpd.es) per iniciar els tràmits oportuns en defensa dels vostres drets.