El dia 1 de desembre es va celebrar la Festa per al joc i la joguina en català 2012

Dissabte 1 de desembre del 2012 de les 11 a les 18 h al passeig Lluís Companys, a l'entorn de l'Arc de Triomf

El passat 1 de desembre es va celebrar la Festa per al joc i la joguina en català que aquest any va arribar a la 9ª edició.

Durant tot el dia, des de les 11 del matí fins a les 6 de la tarda, es van dur a terme diverses activitats a l'entorn de l'Arc de Triomf perquè els més petits gaudissin d'una jornada que pretén reivindicar que les joguines que els infants reben cada any per Nadal i Reis incloguin el català en tots els suports lingüístics, tant impresos com electrònics.

Les activitats programades van ser d'allò més diverses, des de tallers de pintar cares, de fer castells, de diables, de matemàtiques i de papiroflèxia fins a projeccions de cinema en català, racó de lectura i una ludoteca.

A més a més, la Festa també va rebre la visita del Patge reial que va recollir les cartes que els nens i nenes havien escrit als Reis d'Orient.

El programa de la Festa va ser:

• 11:00 h. Inici de la Festa amb l'obertura de tallers i punts de venda.
  • 11:45 h. Lectura del conte d'en Patufet
  • 12.00 h. Lectura del manifest
  • 12:05 h. Homenatge a en Martí Gasull
  • 12.15 h. Cercavila, espectacle d'animació itinerant "El liatroques" de la companyia Ulldistret
  • 17:00 h. Lectura del conte d'en Patufet
  • 17:15 h. Animació infantil amb Fefé i cia.
  • 18:15 h. Lectura del manifest
  • 18:20 h. Rifa de lots de jocs i joguines
  • 18:30 h. Tancament de la festa

Des del desembre de 2004 l'àmbit de jocs i joguines de la Plataforma per la Llengua organitza la Festa per al joc i la joguina en català. Aquesta activitat s'engloba en la campanya "En català, jugues?", que a grans trets té cinc objectius: conscienciar les empreses de la importància de tenir en compte la nostra llengua a l'hora de comercialitzar productes orientats als infants en el nostre país; demanar a les administracions una legislació especial pel que fa a la llengua de jocs, joguines, vídeos, videojocs i altres materials dirigits als nens i joves que es comercialitzen a Catalunya; convidar tota la població (sobretot els pares i mares i els Reis d'Orient) a tenir en compte la llengua a l'hora de comprar els regals per als més petits; conscienciar els botiguers de joguines que demanin als proveïdors més jocs i joguines en català i que les col·loquin de forma visible als aparadors; i promocionar i donar a conèixer l'oferta existent de joguines que hi ha en català, que és del voltant del 6%.

Tots els jocs i les joguines que parlen català es poden consultar al nou web que ha creat l'Àrea de Jocs i Joguines de la Plataforma per la Llengua.

Festa per al joc i la joguina en català 2012

Festa per al joc i la joguina en català 2011