Compromís de voluntariat

Acceptant aquest compromís, s'accepta la incorporació a la Plataforma per la Llengua per a dur a terme activitats de voluntariat a l'entitat.

1.       La persona voluntària desenvoluparà les seves funcions de forma lliure i responsable, ja que la seva col·laboració té un caràcter totalment altruista i gratuït, sense que doni dret a la percepció de cap tipus de salari, honorari o qualsevol altra contraprestació de caràcter retributiu.

2.       Exercirà les seves funcions fins que qualsevol de les dues parts decideixi finalitzar la col·laboració. En cas de donar-se de baixa de les seves funcions, ho notificarà a l'entitat per escrit i amb prou antelació (si pot ser, amb 10 dies d'antelació).

3.       Com a voluntari té dret de rebre informació sobre l'entitat (funcionament, campanyes i accions) i suport en el desenvolupament de l'acció voluntària i mitjans per exercir-la. Així mateix, també té dret de cobertura dels riscos i danys involuntaris derivats de la seva activitat, al rescabalament de les despeses que l'activitat li pugui ocasionar, a rebre la formació necessària per al desenvolupament de les tasques, a la certificació de la seva participació en els projectes i activitats de l'entitat, i a un tractament no discriminatori i amb respecte a les seves creences i condicions.

D'altra banda, com a voluntari té el deure d'actuar amb els compromisos acordats i amb les normes internes de l'entitat, i a respectar els drets dels beneficiaris i la resta de persones participants en les activitats. També té el deure d'actuar amb discreció i confidencialitat en cas de tenir accés a dades de caràcter personal d'altres persones, obligació que es mantindrà fins i tot després de finalitzar la seva col·laboració a l'entitat. Com a voluntari, només tindrà accés a dades de caràcter personal que siguin imprescindibles per al desenvolupament de les seves tasques, i en cap cas les farà servir amb cap altra finalitat que no sigui per aquest motiu.

Torna al formulari per fer-te'n voluntari.