El Cava per la llengua, una iniciativa de la Plataforma per la Llengua i Bodegues Sumarroca

El Cava per la Llengua és una iniciativa solidària que té com a objectiu promoure el català i desenvolupar campanyes de promoció de la llengua. Els beneficis recaptats amb la venda del cava es destinaran a campanyes de promoció del català i en concret a difondre la situació del català a nivell internacional.

El cava es pot comprar a 8,99 euros a la xarxa d'establiments Bon Preu-Esclat, així com a altres establiments de restauració.

Sobre el Cava per la Llengua

Des d'un punt de vista gastronòmic, el cava està avalat per l'experiència de les caves Sumarroca. És un cava brut reserva amb les varietats de raïm macabeu, xarel·lo, parellada i chardonnay procedents de les finques Sumarroca Molí Coloma i Sabartés, amb una criança de 30 mesos. És un cava que pot acompanyar qualsevol aperitiu i àpat del principi fins a la fi.

Com a notes de tast, té un color groc pàl·lid, amb una aroma fresca, gràcies a les notes afruitades del vi de base i a l'aportació de la criança sobre llevats. Net i sense vinositat, és fàcil de beure, amb una entrada en boca cremosa i lleugerament dolça. Escuma perfectament, sense excés de gas carbònic, i té una acidesa equilibrada.

D'altra banda, el cava té també un valor artístic afegit, ja que l'etiqueta inclou una reproducció d'una obra del poeta Perejaume elaborada a benefici de la Plataforma per la Llengua. L'obra és una al·legoria sobre la llengua, feta a partir de la forma del Turó de l'Home.