El Blog de la CatalApp ← Altres articles

Guia bàsica d’ús de la CatalApp

Descobreix com funciona la CatalApp i treu el màxim partit de l'app. T'ho expliquem en aquest article!

"És el primer cop que utilitzo la CatalApp. On me la puc descarregar?"

"Com puc valorar els establiments on he anat?"

"Per a què serveixen els comentaris que faig dels establiments?"

"Cal registrar-se per utilitzar l'aplicació?"

Et sonen aquestes frases? No et preocupis! Amb aquesta publicació mirarem d'ajudar-te i resoldre alguns dubtes sobre l'aplicació.

En primer lloc...

• Descarrega't l'aplicació a Google Play o l'App Store.

Si encara no fas servir la CatalApp, descarrega-te-la al teu dispositiu mòbil gratuïtament. Està disponible tant a Google Play (Android) com a l'App Store (sistema iOS).

• Registra't

Un cop instal·lada al mòbil, registra't de forma senzilla i ràpida a través del correu electrònic.

No és necessari registrar-se per gaudir de la CatalApp. Sense tenir un usuari creat també es poden cercar els establiments i conèixer-ne les valoracions. Sí que cal identificar-se per puntuar i comentar qualsevol establiment.

• Busca l'establiment

Gràcies a la geolocalització o els filtres per categories, podràs trobar els establiments i serveis on has anat. Un cop s'hi accedeix, et pots desplaçar a través d'un mapa interactiu. Si centres o augmentes el mapa, podràs veure els establiments o punts d'interès que hi ha en una àrea geogràfica determinada. Si no en trobes gaires, fes clic a Cercar. Apareixeran tots els valorats darrerament a la zona. Aquí, per exemple, el centre de Sabadell després de fer clic Cercar:

Així doncs, cada emoticona representa un establiment i està marcada amb una tonalitat de colors que es mou entre el verd i el vermell. Aquests són els establiments que han estat valorats.

Si un local no apareix a la CatalApp és perquè no ha estat valorat per cap usuari o que la darrera valoració és de fa força temps. En aquest cas, fes clic a la icona del llapis per trobar-lo!

Ara bé, malauradament si l'establiment no està registrat a Google ni a Google My Business, no apareixerà a l'aplicació. Els comerços s'han d'assegurar que estan registrats en aquests serveis com a negoci i el nom que se cerca a l'app és el que apareix a Google.

• Valora l'establiment i comenta l'ús que fa de la llengua catalana en l'atenció oral, escrita i virtual.

Per valorar un establiment o servei, t'has de registrar a la CatalApp i, mitjançant unes emoticones, puntuar de l'1 al 5 l'atenció oral, escrita i virtual. Amb aquestes tres notes, l'aplicació farà la mitjana i donarà una puntuació global a aquell establiment. També pots afegir-hi comentaris addicionals per ampliar la seva valoració (per exemple, si es vol matisar una valoració o explicar com ha anat la compra d'un bé o servei). Per nosaltres són molt importants per conèixer la situació real del nivell de responsabilitat lingüística dels establiments.

T'animes a provar la CatalApp i a explicar-nos la teva experiència lingüística?

Si vols que et donem un cop de mà, contacta amb nosaltres i t'ajudarem encantats!

L'equip de la CatalApp

catalapp@plataforma-llengua.cat