Celebrem la 15a edició de la Festa pel Joc i el Lleure en Català!

La Plataforma per la Llengua celebra un any més la Festa pel Joc i el Lleure. Aquesta quinzena edició, que se celebrarà el 18 de novembre, de 10h a 14h, tornarà a reunir els més menuts i les seves famílies a l'Arc de Triomf (Passeig Lluís Companys) de Barcelona per reivindicar, entre tots, el dret a jugar i viure plenament en català.

Amb la Festa pel Joc i el Lleure en Català volem reivindicar d'una manera lúdica i festiva la voluntat de poder jugar en la nostra llengua. Arreu d'Europa les grans multinacionals inclouen en les seves instruccions llengües de dimensions similars al català, però aquest fet aquí no passa. És per això que denunciem també la vulneració sistemàtica de la llei per part d'algunes empreses de joguines i la gran discriminació de les multinacionals que no inclouen la nostra llengua en els seus jocs.

Què hi trobaràs?

Actuacions a l'escenari

Animació per tot el passeig

• L'Ulldistret: Contacontes. La companyia contacontes Ulldistret animarà i acompanyarà la mainada durant tota la jornada amb els seus contes, animacions i teatres.

Tallers

• Ludoteca amb la inauguració de la nova exposició de joguines feta per la Roser Capdevila, la creadora de Les tres bessones.
  • Jocs gegants
  • Pintar cares
  • Fer una corona
  • Taller de Dansa amb l'esbart Sant Jordi
  • Llengua de signes catalana amb AULES
  • Taller de Scrabble en català amb la Federació Internacional de Scrabble en Català
  • Papiroflèxia
  • Taller de pintura #JoDonoPelCatalà

Altres activitats

Espai d'arrel tradicional

Fira del Joc i el Lleure en Català

Coneix l'oferta de jocs i joguines en català de la mà d'una vintena d'empreses i fabricants que oferiran els seus productes i anticipat a les compres de Nadal consumint de manera lingüísticament responsable.

Per què celebrem la Festa pel Joc i el Lleure en Català?

Amb aquesta festa, la Plataforma es planteja 5 grans objectius:

• Conscienciar les empreses de la importància de tenir en compte la nostra llengua a l'hora de comercialitzar productes orientats als infants al nostre país.
  • Demanar a les administracions una legislació especial pel que fa a la llengua de jocs, joguines, vídeos, videojocs i altres materials dirigits als nens i joves que es comercialitzen a Catalunya.
  • Convidar tota la població (sobretot els pares i les mares i els Reis d'Orient) a tenir en compte la llengua a l'hora de comprar els regals per als més petits.
  • Conscienciar els botiguers de joguines que demanin als proveïdors més jocs i joguines en català i que les col·loquin de forma visible als aparadors.
  • Promocionar i donar a conèixer l'oferta existent de joguines que hi ha en català, que és del voltant del 8%.

Us esperem el 18 de novembre per passar un matí ple de diversió i d'entreteniment!